TA'LIM SIFATINI NAZORAT QILISH BO'LIMI

Bo'lim boshlig'i

Bazarova Saodat Djamalovna

          Telefon: (998 79)-223-27-17

          Uyali (998 91) 334-07-71

          E-mail: bozorova@mail.ru




      

 O’zbekiston Respublikasining «Ta'lim to'g'risida»gi va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to'g'risida»gi qonunlari hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «Oliy ta'lim tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida» 2017-yil 20-apreldagi PQ-2909-son qarori talablari asosida ta’lim sifatini ijtimoiy-iqtisodiy sohalarda olib borilayotgan islohotlar talablariga muvofiq yuksak darajaga ko’tarish, shuningdek uzluksiz ta’lim tizimida ta’lim sifatini nazorat qilishni yanada takomillashtirish, kadrlar tayyorlash sifati va o‘quv jarayoni samaradorligining xolisona baholanishini nazorat qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish maqsadida "O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi ta'lim sifatini nazorat qilish Davlat inspeksiyasi faoliyatini tashkil etish to'g'risida" O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 18-iyuldagi 515-sonli qarori qabul qilindi.

     Ushbu qarorlar ijrosini ta’minlash maqsadida Navoiy davlat konchilik institutida ta’lim sifatini nazorat qilish bo’limi  tashkil etildi.

Institut ta’lim sifatini nazorat qilish boshqaruv tizimining ajralmas qismi hisoblanib, uning asosiy vazifasi ta’lim sifatini davlat ta’lim standartlari talablariga muvofiqligini ta’minlash va institutdagi o’quv jarayonlarining samaradorligini oshirish maqsadida nazoratni tashkil etish bo’yicha maqsadli va kelishilgan chora-tadbirlarni amalga oshirishdan iborat.

 

 Bo'limning asosiy vazifalari va funksiyalari:


- ta’lim yo`nalishlari va mutaxassisliklarning davlat ta’lim standartlari (DTS), malakatalablari, o`quv rejalari va fan dasturlari bilan ta’minlanganligini tahlil etish va ularni ekspertiza qilish;

- ta’lim jarayoni sifatini, uning o`quv adabiyotlari va o’quv- uslubiy materiallar bilan ta’minlanganlik darajasini o`rganish;

- talabalari bilimlarining DTS ga muvofiqligini o’rganib borish, tahlil qilish;

- ta`lim sifatini oshirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar ijrosini ta`minlash;

- kadrlar tayyorlash sifati monitoringini yuritish;

- ichki attestatsiyadan o`tkazishni tashkil etish, natijalari bo`yicha ta`lim sifatiga salbiy ta`sir etuvchi omillarni aniqlash, ma`lumotlarni institut rektoriga hamda Davlat inspektsiyasiga taqdim etish;

- attestatsiya, ta`lim sifatini o`rganish bilan bog’liq jarayonlarda aniqlangan kamchiliklar va nuqsonlarni o`z vaqtida bartaraf etilishi ustidan nazorat o`rnatish;

- ta`lim sifatini belgilovchi ko`rsatkichlarning holatini monitoring qilish va aniqlangan muammolar va kamchiliklar yuzasidan tegishli tarkibiy tuzilmalarga takliflar berish;

- ta’lim sifatini oshirish maqsadida professor-o`qituvchilarning malakasini oshirish jarayonida zamonaviy usullar va uslublardan foydalanish samaradorligini  tahlil qilish;

- professor-o`qituvchilari tayanch ma`lumotlarining tegishli dars beradigan fan(lar)iga mosligini tahlil qilish yoki ularning tegishli qayta tayyorlashdan o`tganligini yoki mos ixtisoslik bo`yicha ilmiy unvon, darajaga ega ekanligini o`rganish va xulosalarni institut rektoriga ma`lum qilish;

- o`quv jarayoni, ilmiy-tadqiqot va ilmiy-uslubiy ishlar rejalarining bajarilishini monitoring qilish;

- ta`lim jarayoni moddiy-texnik bazasi holatini tahlil qilish, uni rivojlantirish va takomillashtirish bo`yicha takliflar berish;

- talabalar amaliyotining ta`lim yo`nalishlari va mutaxassisliklarni inobatga olingan holda tashkil etilganligini va uning samarasini nazorat qilish;

- davlat inspektsiyasining topshirig’iga binoan universitet reytingini aniqlashga va baholashga oid ma`lumotlarni to`plashda, o`tkaziladigan attestatsiya va ta`lim sifatini o`rganish bilan bog’liq jarayonlarda ishtirok etish;

- talabalar bilimini baholash jarayonini tahlil qilish asosida reyting ballarining xolisligini, shaffofligini va sifat darajasini  baholash va boshqa bir qancha vazifalar yuklatilgan;

- institutdagi ijtimoiy muhit, kadrlar tayyorlash va ta’limsifatini o’rganish maqsadida doimiy ravishda talaba, ota-ona, professor-o’qituvchi va kadrlar iste’molchilari o’rtasida ijtimoiy so’rovlar o’tkazish;

- institut reytingini xalqaro darajaga ko’tarishga qaratilgan chora-tadbirlarni oily ta’lim muassasasi rahbariyati bilan birgalikda ishlab chiqish va uni ijrosini ta’minlashda faol ishtirok etish.